Strona główna
Poradnik
Tutaj jesteś
Poradnik

Jaką pracę jako opiekun klienta można znaleźć w Warszawie?

Data publikacji 20 kwietnia, 2022


Warszawa jako stolica Polski stanowi jeden z większych rynków pracy i jest obleganym miastem jeśli chodzi o szukanie zatrudnienia oraz chęć robienia kariery zawodowej. Miasto skupia wiele biurowców i międzynarodowych korporacji. Jednak to nie na pracowników biurowych w Warszawie jest największe zapotrzebowanie. Okazuje się, że pracownicy poszukiwani są w wielu branżach takich jak m.in. gastronomia, handel, budowlanka. Można powiedzieć, że wręcz brakuje pracowników fizycznych np. brukarzy, elektryków, murarzy i wiele innych.

Czym zajmuje się opiekun klienta?

Opiekun klienta to osoba odpowiedzialna za utrzymanie dobrych relacji z klientami, a także zajmuje się posprzedażową obsługą klientów. Osoba na tym stanowisku reprezentuje firmę poprzez bezpośredni kontakt z klientami. W zakresie obowiązków opiekuna klienta znajduje się również przyjmowanie reklamacji i rozwiązywanie zaistniałych problemów. Ponadto pracownik ten zajmuje się takimi sprawami jak:

  • organizacja stanowiska pracy zgodnie z zasadami BHP,
  • przewidywanie potrzeb klientów i poszukiwanie rozwiązań w celu zaspokojenia tych potrzeb,
  • przekazywanie informacji na temat nowych produktów i usług,
  • ustalanie i negocjowanie warunków współpracy,
  • tworzenie bazy danych wszystkich klientów firmy,
  • prowadzenie działań, mających na celu przekonanie klienta aby skorzystał z usług danej firmy oraz przy kończącej się umowie, chciał przedłużyć współpracę,
  • udzielanie pomocy i przyjmowanie reklamacji.

Należy podkreślić, iż zakres obowiązków opiekuna klienta może się różnić w zależności od branży, w której pracuje. 

Wymagania na stanowisku opiekuna klienta

Osoby ubiegające się o pracę, jako opiekun klienta powinny posiadać wykształcenie wyższe, co najmniej studia licencjackie. Preferowane kierunki to m.in. zarządzanie, marketing lub pokrewne kierunki branżowe. Ponadto często warunkiem koniecznym jest znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2. Jest to ważna umiejętność, szczególnie jeśli firma oferuje swoje produkty lub usługi na rynkach zagranicznych. W tym przypadku znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem. Pracownik na tym stanowisku powinien także posiadać umiejętności sprzedażowe, musi potrafić negocjować oraz być dobrze zorganizowanym. Niemałe znaczenie będą tutaj miały kompetencje miękkie, takie jak komunikatywność, dobra organizacja czasu pracy, wysoka kultura osobista oraz cierpliwość.

Branże, w których można znaleźć pracę jako opiekun klienta

Duże miasta takie jak Warszawa stanowią duży rynek pracy, na którym rozwijają się różnorodne branże. Większe przedsiębiorstwa i korporacje stale poszukują wykwalifikowanych pracowników na stanowisko opiekuna klienta. Zapotrzebowanie na takich specjalistów wzrasta, w związku z coraz większą konkurencją. Nowe produkty i usługi wymagają odpowiedniej promocji i komunikacji z potencjalnymi nabywcami. W tym celu właśnie zatrudnia się opiekunów klienta, którzy mają za zadanie dotrzeć do odbiorców. Właściwie w każdej branży, znajdziemy oferty pracy na to stanowisko. 

Osoby szukające zatrudnienia na stanowisku opiekun klienta, znajdą je w takich sektorach jak:

  • bankowość i finanse – obsługa klienta w bankach, w firmach leasingowych i faktoringowych,
  • towarzystwa ubezpieczeniowe,
  • branże IT i nowe technologie,
  • OZE – sektor związany z odnawialnymi źródłami energii, m.in. fotowoltaika,
  • sektor spożywczy, gastronomia,
  • kancelarie prawne,
  • medycyna estetyczna,
  • przemysł kosmetyczny i farmaceutyczny.

Zawód opiekuna klienta często łączy podobne obowiązki do przedstawiciela handlowego. W związku z tym osoby, które wiążą swoją karierę zawodową ze stanowiskiem opiekuna klienta, mogą również rozpocząć pracę jako handlowiec. 

Zarobki na stanowisku opiekuna klienta

Wynagrodzenie pracownika na tym stanowisku jest uzależnione od wielu czynników. Największy wpływ, w tym przypadku będzie miała branża w jakiej działa firma. Obecnie na większe zarobki można liczyć w sektorach, które mają największy udział na rynku oraz te które dynamicznie się rozwijają. Będą to przedsiębiorstwa związane z nowymi technologiami, informatyczne i bankowe. Ponadto warto zatrudnić się w przemyśle farmaceutycznym bądź kosmetycznym. 

Na pensję opiekuna klienta będzie się składać stała podstawa, a także premia, która jest uzależniona od wyników naszej pracy. Jeśli pracownik realizuje założone cele sprzedażowe, skutecznie pozyskuje nowych klientów i potrafi ich zatrzymać to z pewnością może liczyć na wysokie zarobki. Ponadto na większą podstawę mogą liczyć pracownicy, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe.

Kolejnym istotnym czynnikiem jest region, w którym znajduje się firma. Na wyższe wynagrodzenie możemy liczyć w województwie mazowieckim bądź małopolskim. Z kolei najniższe zarobki będą otrzymywać osoby zatrudnione w województwach: podkarpackim i warmińsko-mazurskim. Warto też szukać zatrudnienia w zagranicznych firmach, ponieważ oferują one znacznie większą podstawę wynagrodzenia i lepsze warunki premiowe, dlatego znajomość przynajmniej języka angielskiego będzie tak istotna dla stanowiska opiekuna klienta.    

   

Redakcja MagBud

Redakcja magbud.com.pl to grupa specjalistów z zakresu budownictwa oraz domu. W naszych artykułach dowiesz się przydatnych informacji, które ułatwią Ci, życie codzienne.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?